|
dani
|
danas
|
ned. 5. sep
|
pon. 6. sep
|
uto. 7. sep
|
sre. 8. sep
|
čet. 9. sep
|
pet. 10. sep
|
|
vreme
|
Delimična oblačnost. | Delimična oblačnost. | Oblačnost ujutru, slaba kiša u ostalom delu dana. | Moguća kišarano ujutru delimična oblačnost u ostalom delu dana. | Delimična oblačnost. | Oblačnost ujutru, oblačno uz moguće slabe pljuskove tokom dana. Kiša i moguća grmljavina kasnije tokom noći. | Laki pljuskovi. |
|
temp.
|
12-26 oC | 12-24 oC | 12-19 oC | 12-26 oC | 15-30 oC | 17-28 oC | 14-18 oC |
|
vetar
|
JI 10 km/h | S 13 km/h | SSI 13 km/h | ISI 9 km/h | IJI 17 km/h | JJI 18 km/h | ZSZ 16 km/h |
Kursna lista na dan: 27.07.2010.
| EUR | 105.5792 | |
| CAD | 78.6496 | |
| HRK | 14.5645 | |
| CHF | 77.3417 | |
| GBP | 125.8393 | |
| USD | 81.2210 | |
| BAM | 53.9818 |
Svakodnevna konzumacija nekoliko šoljica kafe može pozitivno da utiče na zdravlje osoba koje su pretrpele srčani udar, pod uslovom da imaju normalan krvni pritisak, pokazalo je istraživanje grčkih naučnika sa univerziteta Harokopio.
U navedenom istraživanju učestvovale su 374 osobe koje su imale srčani udar. Istraživanje je pokazalo da osobe sa normalnim krvnim pritiskom koje dnevno piju jednu do dve šoljice kafe imaju 88 posto manje izglede za nove poteškoće sa zdravljem srca nego ispitanici koji uopšte ne konzumiraju kafu.
Kod ispitanika koji su imali povišeni krvni pritisak redovno konzumiranje kafe dovodi do povećanja rizika oboljenje srca.
Istraživači smatraju kako su uzrok tome biološki aktivni sastojci kafe, kao što su antioksidansi, i njihov uticaj na kardiovaskularni sistem.